Dag 17 av 31 – fokusmånad oktober

Ja då börjar den här födelsedagen lida mot sitt slut. Jag är väldigt nöjd, speciellt med presenterna. Absolut extra speciellt nöjd med alla träningsrelaterade presenter!

– en kettlebell från min kära man och fina barn
– ett par grymma hörlurar från min man
– en telefon-hållare-till-armen-att-ha-när-man-springer från min bror+tjej
– ett par fivefingers från min pappa.

Vi har haft kalas med familjen och vi serverade höstsoppa på kålrot, sötpotatis, rotselleri, palsternacka och morötter som vi åt med en klick turkisk yogurth, lite krispig bacon och färsk timjan. Min mamma hade bakat bröd – väldigt gott till även om det kanske inte var det nyttigaste valet med ett tjockt lager Bregott på. Men gott. Till efterrätt hade jag och storasystern igårkväll lagat en jättegod chokladmousse. På svarta bönor och kakao och agavesirap… Serverad med grädde och en stor kopp kaffe – mmmmmm!!!!

Så sammanfattning av denna dagen:
– gött med träning imorse
– härlig regnpromenad mitt på jobbigaste jobbdagen
– mysig familjemiddag som iallafall blev ganska nyttig
– jag har faktiskt fått ihop extremt många steg idag på stegräknartävlingen: 15000 som jag gått och 9000 som det blev från träningen imorse!!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i "kaka", balans, fokusmånad oktober, kettlebells, middag, pw, skor, stegräknartävling, vardag. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dag 17 av 31 – fokusmånad oktober

  1. Maria S skriver:

    Här kommer ett något sent grattis. Vilken härlig dag du verkar ha haft 🙂

  2. Grattis till dina 33 år!! Låter som en underbar dag! Fina presenter!!

  3. beatatjata skriver:

    Härligt med paket! Five fingerserna är ju bara bäst, hoppas du är nöjd!

Kommentera

