Dag 14 av 31 – fokusmånad oktober

Det har redan gått två veckor på oktober, och jag får säga att jag är hemskt nöjd so far.

Jag tror jag håller på att hitta en balans jag inte har känt av på flera år. Det är sant, nästan ofattbart att tänka på, men sant. Igår var jag och min man ute och firade att jag snart har födelsedag och trots att vi gick på det där stället med den onyttigaste maten i hela stan, så gick jag ändå därifrån med en bra känsla i kroppen, jag hade inte ätit så där som jag åt förr, för bara någon månad sedan. Det är klart att jag åt, och det är klart det vi beställde var onyttigt, allt där är ju friterat och allt är ju sprängfyllt med fett och kolhyderater – ändå kände jag mig nöjd och glad. Jag hade gjort bra val, jag hade ätit lite onyttigt, valt bort en del annat. Inte minst hade vi det väldigt mysigt tillsammans, och kunde äta lugnt och stilla utan två galna barn med myror i brallorna.

Nu ikväll har jag tränat, jag körde tabatapasset som jag nu har kört några ggr tidigare. Det var svettigt. Det var jobbigt, jag är typ helt darrig i kroppen fortfarande, några timmar senare. Men det var fantastiskt skönt att få svettas lite.

20121014-222425.jpg

And check this out, jag tycker att jag har fått rätt snygga axlar alltså, är det bara jag som ser det eller är det muskler där!?!

20121014-222457.jpg

En annan mycket rolig grej som har hänt idag är att jag har köpt mig en födelsedagspresent, som egentligen är till mig från min pappa. Han bor långt bort, och när vi pratade på telefon sist så undrade han vad jag önskade mig. Jag visste inte riktigt då, men jag vet nu. Och jag är fantastiskt nöjd med mitt beslut! Ett par fivefingers ÄNTLIGEN i min ägo!

20121014-222530.jpg

Fokusmånad oktobers tredje vecka börjar imorgon och så här kommer min träningsvecka att se ut:

må: jag och två kollegor ska springa efter att vi slutat jobba, innan vi måste tillbaks för att gå på möte. Utnyttja tiden – check!
ti: helkroppsstyrkepasset
on: tabatapasset (tänker köra det på morgonen innan jobbet)
to: bootcamp i Bleket, såklart!
fr: vilodag
lö: kb-passet
sö: helkroppsstyrkepasset igen

Det blir med andra ord 4 Helenapass, 1 superkul, peppande, bli-glad-i-hela-kroppen-pass (bootcamp) och 1 springpass. Vilken fantastisk träningsvecka jag har framför mig, jag längtar!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i balans, bara jag, bootcamp, fokusmånad oktober, inspiration, kettlebells, pepp, planering, PT, spriiiing, styrketräning, svett, tabata, träning, vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 14 av 31 – fokusmånad oktober

  1. mrsmetal skriver:

    Härlig helg! Skönt när man klarar att njuta utan dåligt samvete.
    Och härligt att du är frisk så du kan träna. Tabatapasset lät kanon, har du lagt upp det tidigare? Har tabata-tisdag och tar gärna emot inspiration 🙂

  2. Trillingnöten skriver:

    Vilket måbrainlägg!! Jag gillar det! Balansen är så viktigt, att KUNNA äta lite onyttigt är lika viktigt som att kunna låta bli 🙂 Och visst är det muskler där!!

Kommentera

