Förmiddagsträning – check!

Sovmorgon till halv åtta, mys i sängen med hela familjen, god frukost och lugn förmiddag. Kettlebellpass ute på baksidan, vilken fantastisk start på denna lördag! Jag är så nöjd!

Det är inte alltid det fungerar så bra att träna hemma, alltså även om pappan är här och tar sig an barnen så vill de så gärna se, vara med, hjälpa till. Armhävningar? Aaaah, mamma vill ha två klättrande ungar på ryggen. Hantlar? Aaaah, storasyster vill bli jagad av lillasyster med hanteln i högsta hugg… Unt so weiter. Jag har alltså inget eget rum att träna i utan kör i vardagsrummet. Den 1 december i nya huset ska jag träna i ett E.G.E.T rum med stängd dörr. Yes.

Men idag gick det iallafall bra. Pappan och barnen höll sig på övervåningen och lekte och läste sagor medan jag körde uppvärmningen inne i vardagsrummet, för att sedan gå utanför och köra själva passet. Grejen är den att när jag var i Mullsjö nu för några helger sedan så tappade jag kettlebellen mitt i en sving – och det vågar jag inte riskera hemma på parkettgolvet. Det har ju aldrig hänt här, men det hade bara vart så onödigt. Speciellt nu innan försäljning. Så jag tar det säkra före det osäkra!

Passet var kort och effektivt. 40 min inkl. uppvärmning, och jag blev väldigt trött. Och svettig.

En proteinshake, två riskakor och en dusch senare ligger jag nu på sängen och väntar på att kära svärmor och en av barnens kusiner ska komma hit.

Mycket nöjd med första halvan av denna lördag och jag är säker på att eftermiddagen och speciellt kvällen kommer bli väldigt bra de med!

Over and out!

Me and my new bejbi!

20121013-120847.jpg

En slags planka där man ska sträcka upp ena armen åt ena sidan typ.

20121013-121019.jpg

Snatch it, baby!

20121013-121128.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fokusmånad oktober, helg, kettlebells, planka, PT, svett. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Förmiddagsträning – check!

  1. Therese skriver:

    🙂 Jag känner igen detta med att träna hemma med båda barnen, trots pappan är hemma… samma sak sker här. Jag har en ”eget” rum, men istället står de och bankar utanför. 😉

  2. Emma L skriver:

    Med två yrväder hemma får träningen vänta tills de sover med risk att mamman sover också. Vet inte hur många gånger jag fått skrika till dottern att hon inte kan gå under mina armar när jag kör sving, eller hantellyft. Suck! Surmamma känns det som men jag är ju livrädd att hon ska få en 12 kg KB på tån eller i huvudet. 😁

  3. Västgötskan skriver:

    Härlig start på helgen! Där bildar vi klubb och berömmer oss själva! Screw jante!! 😀

  4. Maria S skriver:

    Heja dig!!! Jobbigt och kul pass eller hur?

  5. campdyron skriver:

    Stark du ser ut!!!! Härligt att du är frisk igen 🙂 saknat dig på träningen…..kram

Kommentera

