Letar inspiration till kommande kalas

Sitter och letar recept och inspiration till ett visst kalas som kommer att äga rum nästa onsdag, ingen nämnd, ingen glömd *hosthost*. Det är inte barabara att laga mat till tjocka släkten: en är vegetarian, en äter inte fisk, en äter inte rött kött, en är laktosintolerant, några ungar i varierande ålder.. För att bara nämna något. Jag skulle väl våga drista mig med att säga att jag och min mamma är de enda som äter allt. Kanske min ena bror med.

Iallafall. Mitt kalas. Min mat.

Jag funderar lite på rubinröda rödbetsbollar med chevré, det låter ju bara så gott. Kanske med någon god slags quinoasallad eller liknande till. Till efterrätt vill jag göra någonting gott, rent och inte helt sockerstinnt. Kanske någon sorts glass.

Var tvungen att göra ett snabbförsök i köket (efter ett extremt lyckat middagsexperiment!) och det blev glass på frysta jordgubbar, kokosmjölk, två rutor hackad choklad och lite valnötter on the top. Inte en sån smaksensation som jag kanske hade hoppats på, men gott ändå.

20121011-205620.jpg

Jag letar vidare.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i glass, lyx, middag, planering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Letar inspiration till kommande kalas

  1. Emma L skriver:

    Det såg sjukt gott ut på bilden i alla fall.!

Kommentera

