Onsdag

Nummer jag-har-ingen-aning-längre som jag ligger på soffan, men faktiskt bara sjätte dagen utan träning. Känns som en evighet men kanske kanske kanske det är dags, lite lugnt, imorgon på självaste sjunde dagen…

Istället för att älta icke-träning tänker jag nu berätta vad jag gjort denna onsdag. Det började med att jag fick VÄCKA lillasystern halv åtta, väcka! Det händer så gott som aldrig, never. Tog bilen och lämnade på skolan och sen dagis – och hem igen.

(ja, jag säger dagis, trots att jag är sån som jobbar på ett sånt ställe)

Till frukost åt jag två knäcke med Bregott och ett skivat ägg på varje, och som alltid drack jag två koppar kaffe med mjölk, i de finaste blommiga koppen. Den som ni sett bild på mååånga gånger här när jag bloggar mitt morgonkaffe. Den koppen har jag köpt för en tia på den bästa loppisen jag vart på någonsin (och jag har vart på många…) en gång när storasystern var knappt ett år.

Nå väl. Frukost och kaffe med Discovery på i bakgrunden och datorn i knäet. Läste alla alla alla träningsbloggar som finns, kikade lite på hur man tillverkar pipor och karbinhakar (rätt intressant ändå) och berättade på Facebook vad lillasystern (2 år och 10 månader) sa igår:

– jag ÄR ingen unge. Jag är pyttelite en vuxen och mycket ett barn.

Till lunch serverade jag mig en härlig blandning av massa goa grejer som fanns hemma.

20121010-192445.jpg

Det blev en korv och några skivor halloumi stekt, tillsammans med en jättesallad! Jag höll mig mätt i hur många timmar som helst efter det!

20121010-192549.jpg

Kollade på ett avsnitt av serien New Girl som vi har börjat följa och efter det blev det en dokumentär på SvtPlay, en hemsk sådan om en stackars schimpans som hette Nim som togs ifrån sin mamma direkt vid födseln (här grät jag en flod ungefär) och som sedan skulle få växa upp under samma förutsättningar som en människobebis i vanlig en familj. Men det var bara konstigt och jag fick en sån där klump i magen – stackars lilla djuret.

Nä, solljus behövde jag efter det, på med kläder och ut med mig. Gick en extrasväng och så ner till dagis och så bort till skolan och så hem igen. Ett barn till en granne för att leka, det andra barnet hjälpte mig att laga middag. Maken åkte till Norge på en jobbgrej och kommer inte hem fören sent fredag.

Middag – Bolibompa – överraskade barnen med smutti (smoothie med yogurth i som de älskar!) – baddags – ett barn i säng – strax nästa med i säng.

Jo. Jag har ju bakat med.

20121010-193244.jpg

Det blev tre plåtar fröknäcke. Provsmakat och klart. Mycket gott.

20121010-193417.jpg

När båda barnen sover ska jag dricka resten av smuttin, provsmaka knäcket och kolla om det finns något kokt ägg i kylen. Jag ska se två eller kanske tre avsnitt av New Girl och sen lägga mig tidigt.

Dag 10 av 31 i fokusmånad oktober – over and out!

Dagens väder förresten:

20121010-195409.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Onsdag

  1. Emma L skriver:

    Vilken härlig dag trots avsaknande av träning. Snart så… Fröknäcke lät ju gott. Ser dem överallt. Vilket recept gör du på?

  2. Trillingnöten skriver:

    Seriöst!! Jag saknar Bregott så det gör ont ibland!

Kommentera

