Dag 6 och 7 av 31 – fokusmånad oktober

Dag 6: Morgonpromenad i det vackra vädret. Städdag i bostadsområdet. Massor av plankor hela dagen lång. Kände att en hel veckas ignorerande av förkylning började ta ut sin rätt – och ja, när det var dags att ÄNTLIGEN få köra kb-passet så orkade jag bara inte. Jag orkade inte ens uppvärmningen, och när jag ändå började på första övningen på passet kände jag bara att nej. Min kropp säger nej. Dessutom har jag försökt låssas som ingenting när jag har hostat, men jag har hostat. Och har ont i halsen. Dumma kropp. Liggläge på soffan resten av kvällen.

Dag 7: kommer ägnas åt städning av huset eftersom det är den första visningen imorgon. Kanske en promenad i solskenet, men ingen träning idag heller, näsan är full med snor och halsen rosslig.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fokusmånad oktober, PT, vila. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dag 6 och 7 av 31 – fokusmånad oktober

  1. Städning kan vara bra träning det också =)

  2. Therese skriver:

    Krya på dig!! Skall läsa ifatt nu efter en vecka i soliga Spanien. 🙂 Har du kört igång med Helena nu? Är det endast för oktober eller planerar du längre?

    • Hoppas det var alldeles underbart i Spanien! Jag körde igång med Helena 1/10 och tänker köra iallafall oktober och november. Sen flyttar vi i december så då blir det kanske Helena-paus till januari 🙂

  3. Emma L skriver:

    Bra att du lyssnar på kroppen!

Kommentera

