Recept på kakan!

En burk med svarta bönor – skölj av ordentligt! Mixa med två mogna bananer, tills det blir en smet. Så blandade jag ner kakao, det var inte så mycket kvar i paketet, kanske 2 msk? Hade definitivt kunnat vara mer. Och en skopa (0,5 dl) med proteinpulver, det jag har är med chokladsmak.

Blanda, klicka ut på bakplåtspapper, in i ugnen på 150 grader typ en kvart kanske? Beror på om man vill ha kladdig eller torr.

Servera med kesella, hallon och cashewnötter som mellis, mycket gott!

20121002-220702.jpg

Jag räknade ut att hela kakan blev 660 kcal, delade i 6 ganska stora bitar = 110 kcal, 8,5 gr protein, 17,8 gr carbs, 0,8 gr fett per bit.

(all cred till Emma som inspirerade häromdagen med just denna kakan!)

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i "kaka", mellis. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Recept på kakan!

  1. Lina skriver:

    Jag måste prova och göra denna kaka vid tillfälle, nyfiken på hur den smakar! 🙂

  2. Emma L skriver:

    Tack för credden men jag har ju snott från Olga. 🙂

Kommentera

