Morgonträning har guld i mun!

Då var morgonträningen avklarad. Väldigt enkelt just denna morgon, eftersom pappan ska vabba barnen idag och fortfarande är hemma och skulle kunna komma till undsättning om det skulle behövas. Och så börjar jag inte förrän kl nio så jag har fortfarande gott om tid att duscha och äta frukost och göra mig iordning för dagen!

Det var iallafall dags för tabatapasset, det som jag provkörde förra veckan.

20 sek jobba stenhårt
10 sek vila
x8 varv

Benböj/utfall/enbensknäböj/höftlyft – alla de kroppsdelarna som jag har träningsvärk i från de två senaste träningspassen jag kört denna veckan.
Enarmarodd/axelpress/burpees/planka – jag svettades floooooder!

En minuts vila mellan varje intervall, köra järnet hela tiden.

20121003-072722.jpg

Ska bli såååå skönt med en dusch nu, sen äntligen frukost med ägg och hembakt fröknäcke och ett stort glas mjölk. Mmmm!

Hur stark är Sara? Såååååhääääär stark!!!

20121003-072821.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i fokusmånad oktober, PT, styrketräning, svett, tabata. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Morgonträning har guld i mun!

  1. Emma L skriver:

    Grymt med morgonträning. Önskar jag hade de endorfinerna med mig men det har jag tyvärr inte. Blir kvällsträning.

  2. Du är skitstark!! Men morgonträning när man börjar kl 9, det kvalificerar nästan som förmiddagsträning tycker jag 😉 (ska jag säga, har inte tränat än :-))

Kommentera

