Dag 2 av 31 – fokusmånad oktober

Dag två avklarad – även denna dag hemma med sjuka barn. Har bakat, tittat på Peter Pan, sovit en halvtimma på soffan, vart en sväng på lekplatsen, kommit ihåg att anmäla mina vab-dagar till Försäkringskassan i tid, lagat mat, tittat på barnen när de badat typ en timme var, och egentligen haft det ganska soft.

Så här blev dagens träning (inspirerad av Fredagsfighten v39 som jag ju ännu inte gjort, eller ja, fören nu då):

– 100 utfall bakåt
– 15 min pw i perfekt höstväder
– 10 enbensknäböj med bakre foten på en sten/varje sida x5 = 100 st
– 15 min pw vidare framåt
– 100 gående utfall
– 15 min pw… nästan hemma nu…
– 100 HOPPANDE utfall (aj!)
– lååångsamt släpade jag mig de sista typ 200 metrarna hem

20121002-193539.jpg
(nej, jag pekar inte finger åt någon, jag försöker hålla balansen och räkna och ta kort samtidigt)

Sammanfattning dag 2: Lätt MVG alltså!!!

20121002-193708.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag, ben/rumpa, fokusmånad oktober, fredagsfighten, inspiration, kvällsmat, PT, pw, pw+styrka, vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 2 av 31 – fokusmånad oktober

  1. Maria S skriver:

    Vilken härlig natur ni verkar ha runt er. Helena skrev till mig i mitt nya uppkägg att jag fått samma kbpass som en som var i Mullsjö på workshop, gissar på dig 🙂 Ska köra mitt imorrn och testa för första gången. Ska bli kul! Körde mitt gympass idag, blev helt slut och svettades mängder, hon är så duktig på att hitta på roliga inslag i passen. Vilken skön dag du haft men hoppas de små kryar på sig!
    Vill du lägga ut receptet på kakan? såg så himla god ut.

    • Ja hon sätter verkligen ihop superbra pass! Kul att vi fått samma kb-pass, tänkte köra mitt på fredag eller lördag när jag har lite mer tid, vet ju inte hur lång tid det tar första ggn. Till morran ska jag köra ett tabatapass, har du fått ett sånt med? Det VET jag är jobbigt 🙂 Lägger ut receptet på kakan imorgon! Den var riktigt god!

      • Maria S skriver:

        Nej inget tabata denna månad, hade ett i september. Nu har jag fått ett snabbcirkelpass, så många varv av ett visst antal övningar under 15 min. Tack för recpetet!

  2. militarmamman skriver:

    Med alla de där utfallen lär du få värkens tightaste tulpan! Bra jobbat!!

Kommentera

