Dag 1 av 31 – fokusmånad oktober

Yes, dag 1/31 snart över. Jag har precis kört mitt helkroppsstyrkepass – helt i äkta Helena-anda var det såklart skiiiiiiitjobbigt och astungt och görasvettigt.

Detta är lite av det jag gjorde:
– benböj med TVÅ kettlebells i rack
– stepups på soffkanten med knäet upp/utfall bakåt, typ sjuhundra på raken utan att stanna
– höftlyft
– axelpressar…
…och massa andra jobbiga saker. Som en tabataintervall med varannan gång dips, varannan gång burpees. Jag svettades ganska mycket.

Alldeles när jag var på sista plankan vaknade lillasystern och var otröstlig av pappan, hörde ända ner att det var sjukgråt och jajamen, feber. Hon somnade snabbt om jämte pappan på soffan så jag kunde hoppa i duschen, jag var ju ”lite” svettig om man ska säga det fint.

20121001-212119.jpg

Lite av dagens mat (omelett och proteinlatte och tacokyckling och ägg såklart!)

20121001-212439.jpg

Sammanfattning av denna dag 1: mycket bra. Både matmässig och träningsmässigt. MVG på det!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, ben/rumpa, fokusmånad oktober, kettlebells, kvällsmat, planka, PT, styrketräning, svett, tabata. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dag 1 av 31 – fokusmånad oktober

  1. Gött, peppad blir jag! Även om jag är lite ämlig och svag här. Blä för det. Vill känna mig stark och pigg NU. Blir iaf lite sugen på mat av dina bilder, det är väl bra?! Härligt att du kör helena samtidigt nu, då kan vi klaga hos varandra 😉

    • Men då verkar det gå åt rätt håll för dig nu? Ja, nu är det Helena som gäller, än så länge tummen upp men vi får se vad jag säger efter kb-passet hon satt ihop åt mig 😉

  2. Emma L skriver:

    Grymt! Helena verkar så bra! Jag har gått tillbaka och börjat köra gamla Olga-pass igen. Insåg att tung styrka, stå och repetera bicepscurl, etc. inte var min grej. Vill svettas, flåsa, köra korta intensiva pass. Ska prova själv ett tag och sedan om det inte funkar – då testar jag nog också Helena.

  3. bodycomf skriver:

    Sara – tack!! Det är nästan jag måste ge dig en gratismånad om det är så här fint du pratar om mig inför alla 😉

Kommentera

