inomhusbootcamp – oh yes!

Åh, äntligen har jag fått vara på min älskade bootcamp igen. Hängde ju titt som tätt på Dyrön i somras för att få vara med och träna med alla starka, energiska kvinnor på ön, och nu fick jag idag äran att få vara med som testpanel på nya inomhuskonceptet. En del grejer kändes igen från sommaren, det var härligt att svettas i en gympasal med regnigt, grått höstrusk på utsidan och minnas de underbara passen i grönskan på Dyrön, med sol och gräs och springturer och bad i havet efteråt. Det peppade ännu lite mer faktiskt!

Här och här och här har jag skrivit om sommarens bootcampträning om det är någon som vill läsa lite mer om det.

Idag iallafall. Det är Ellen och Annika som startat företaget Camp Dyrön som håller i det och jag och en kollega var med som testpanel. Vi sprang med bildäck i famnen, gjorde pullups i romerska ringar, utfall med vattendunkar i händerna, hoppade hopprep, boxhoppade upp på plintar, gjorde russian twists, tricepsdipade mot bänk och lite annat smått och gott.

En minut på varje station.
Tio stationer.
Två varv.

Och de älskade 10 armhävningarna och 10 situpsen (alt. 10 sek. plankan) mellan varje station.

Gissa hur mycket jag svettades? Mycket.

Gissa hur mör jag är i kroppen nu? Mycket.

Gissa vart jag kommer hänga varje torsdag från nu tills vi flyttar till Norge? Oh yes, i gympasalen i Bleket.

20120927-211236.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, bootcamp, planka, svett. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till inomhusbootcamp – oh yes!

  1. Linatriathlet skriver:

    Det låter tufft och roligt 🙂

Kommentera

