Helkroppstabatapass

Här sitter jag alldeles svettig och alldeles sjukt jäkla nöjd över mig själv. Jag har kört Helenas tabatapass som hon skrev om i förmiddags i sin blogg, och eftersom jag vill vara som Helena så vill jag såklart även göra alla pass som Helena lägger ut. Helena, I löv jo, men fy sjutton vilka jobbiga pass du gör! Åter igen ett sånt där evighetspass som aaaaaaaldig tar slut och svetten rinner och jag tror att jag ska dö flera gånger om och plötsligt är passet över, jag har gjort det, jag har klarat det och HERREGUUUU VA STARK JAG ÄR! Och va nöjd jag är! SÅ HIMLA NÖJD med mig själv.

Tabata =
20 sek köra stenhårt
10 sek vila
x8 varv (alltså 4 minuter)

En tabataintervall av varje övning, med en minuts vila mellan gav 40 svettiga minutrar träning (värmde upp kanske en kvart innan jag satte igång). Jag utgick från passet jag läste om imorse och så ändrade jag lite efter vad jag hade hemma, vad jag kunde göra osv.

benböj med KB som jag höll framför bröstet
utfall med KB i handen, Betty-style där man tar ett utfallssteg bakåt, och lämnar KB till den andra handen under det främre benet (solklar förklaring va??)
– enbensknäböj med ena foten på soffan, och hantlar i händerna hängandes vid sidorna
– höftlyft med fötterna på soffkanten
– armhävningar
– pushpress
med hantlar, här tog jag i så att jag nästan trillade omkull… men jag klarade det!!!
– burpees

plankan (rak)

Jo, ja. Det var precis så jobbigt som det ser ut, och jo, ja, jag är extremt svettig just nu. Och så kanske det viktigaste av allt då. Jag är så N.Ö.J.D!

Nu: dusch och rätt i säng. Gonatt.

20120925-215457.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, kettlebells, planka, styrketräning, svett, tabata, träning. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Helkroppstabatapass

  1. Emma L skriver:

    Oh no! Var det såååå jobbigt. Du som är grym. Jag tänkte lägga in detta pass i nästa planering. Verkar ju livsfarligt… 😉

  2. AnnaViktoria skriver:

    HEJ! gissa vem som är tillbaka 😉
    Det där låter som ett underbart pass, tabata är ju underbart för att få en att orka det där man inte tror att man kan.

  3. Therese skriver:

    Verkar vara supertufft!! Ska skriva ut och ta med mig den till Espania next week. 🙂 Då kommer jag säga till alla mina 18 medresenärer: ”Jag ska bara träna….. en liten stund”. 😉

  4. Ping: Dagens träning | Won't go to heaven

  5. Ping: | Won't go to heaven

  6. Ping: Att kunna ändra på planerna… | Jag ska bara träna… Bara en liten stund till!

  7. Ping: Dagens träning | Heavy Metal & Rock 'n' Rollsquats

  8. Ping: Lördagsträning | Heavy Metal & Rock 'n' Rollsquats

Kommentera

