Måndags-pepp

Häromdagen skrev Helena om det här med att svettas, hur mycket man svettas när man tränar.

Jag har börjat svettas MYCKET! Speciellt när jag tränar styrka, men även när jag springer intervaller. Shit, det bara rinner längs ryggen och i pannan!

Så. Längre ner i kommentarsfältet hade en tjej som heter Ulrika skrivit följande:

”Det här med svett är en intressant ämne(…) Jag har alltid trott, och sagt, att jag inte svettas mycket. Men alltså. Nu. Herregud. I måndags när jag körde med min pt i 45 minuter, det skvätte om mig och jag var helt genomblöt. Det blir jag alllldrig. Hon sa att det var en kombination av: 1. Större muskler på kroppen (mer värme vid anstängning). 2. Vi värmde upp med knäböj och utfall (stora muskler) 3. Jag får snabbt kontakt nu när jag tränat ett tag och svettas därför mer 4. Min puls var Höög. När vi ”rundade av” med 1 min planka på tå, 30 sek sidoplanka, 30 sek andra sidan och sen 1 minut vanlig planka igen på tårna så forsade det från ansiktet på mig. Och jag är förresten mäkta stolt att jag klarade av 3 minuter planka på TÅ utan vila. Jag som inte kan göra planka på tå…..”

Detta ska jag anamma. Jag svettas för jag har så mycket muskler. Oh yeah!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i pepp, svett. Bokmärk permalänken.

Kommentera

