Kettlebellträning utomhus

Jag har längtat hela dagen efter träningen ikväll! Och den blev riktigt bra. Ett cirkelpass med kettlebells, som jag fick med mig från Betty i lördags: enhands- och dubbbelsvingar, clean, halo, russian twist, benböj med KB framför, around-the-world, armhävningar med ena handen på KB och lite annat smått och gott. Varje övning 30 sek, ingen vila mellan, och så tre varv.

20120924-193037.jpg

Enhands:

20120924-193158.jpg

Squat:

20120924-193244.jpg

Russian twist:

20120924-193328.jpg

Jaja, hur många bilder vill ni se!? Jag fick min man att vara fotograf, och det var riktigt roligt att se hur jag faktiskt ser ut när jag svingar!

Efteråt protein i form av rester av köttet från middagen och en banan, en snabb dusch, läggning av ett av barnen och så nu alldeles strax iväg på ett möte.

Antog förresten Helenas fredagsfight (bara några dagar sent) som var just att träna utomhus. Passet tog 24 minuter + uppvärmning så blev det faktiskt 33 minuter (kanske lite drygt) som ju var min tid. Perfekt!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, fredagsfighten, kettlebells, träning, vardag. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kettlebellträning utomhus

  1. Maria S skriver:

    Ser skönt ut, härligt med den friska höstluften. Bra jobbat!!! För min del blev det mitt tabatapass jag fått av Helena imorse innan jobbet.

  2. Louise skriver:

    Får nog bli uteträning imorgon om vädret tillåter. Visst är det kul med KB.

  3. beatatjata skriver:

    Härligt pass! Och bilderna är grymma, vilken teknik! Snygga squats du får till, jag tror jag är felkonstruerad. Kan vare sig squatta eller armhäva… 😉

  4. Therese skriver:

    Halloj! Nu får jag kommentera känner jag och inte vara en smygis. 😉 Kul att träffa dig i lördags och visst var det kul. Jag testade att snatcha innan idag och nu går det ju alldeles förträffligt bra. 🙂 Ha det gott!

Kommentera

