Gym!

Jag är ju aldrig på gym, vet inte ens när jag var inne i ett gym senast. Men idag har jag hängt på hotellets gym! Var där klockan åtta och värmde upp 15 min på en crosstrainer. Med inbyggd tv. Det kanske är så på gym, jag var helt fascinerad och hade kunnat fortsätta for ever.

Men. Jag vet ju ingenting om gym-grejer så jag hade redan bestämt att köra ett cirkelpass som jag fått av min PT en gång. Det var benböj med hopp (och vikt!), utfall, armhävningar, magövningar med boll och lite annat. 12 reps av varje, 3 varv. MYCKET svettigt! Hade en egen liten hörna av gymmet där jag höll till och jag speglade mig så klart hela tiden, haha. Efter passet var jag så gott som död, men körde en tabataplanka-mot-boll och eftersom jag ändå var på g körde jag en till tabataplanka-med-fötterna-i-TRX. Men då var jag så slut att jag på näst sista bröt ihop i en fnisshög för mig själv, klappade mig på axeln och lät mig ge upp.

20120918-090140.jpg

Det var ett fint gym, och jag är glad att jag gick dit och körde hårt, även om jag safade och körde mina egna grejer. Jag valde till och med kettlebells som vikter för det skulle kännas som hemma, haha.

Sjukt nöjd i hissen upp till 22a våningen igen:

20120918-090336.jpg

Nu:
Protein.
Dusch.
Låååång frukost.
Hemfärd.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, frukost, kettlebells, lyx, planka, semester, styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

