Fredagsfighten v37

Är egentligen stressad idag, men fick gjort massor på förmiddagen och hade sovande lillasyster på soffan så jag tänkte… Ett pass är alltid ett pass. Och det är ju så gött efteråt!

Uppvärmning 20 minuter med diverse övningar i 30 sekunders intervaller, vanlig planka 3×60 sek och en planktabata med fötterna på boll och dra in bollen mot magen. Sååå jobbigt!

Så dags för fredagsfighten.

1 armhävning
2 dynamisk planka
3 utfall
4 benböj
5 upphopp

så:
2 armhävningar
3 dynamisk planka
4 utfall
5 benböj
6 upphopp

Ja och så ökar man varje varv tills man kommit till:

10 armhävningar
11 dynamisk planka
12 utfall
13 benböj
14 upphopp

(tycker ni min förklaring är urusel så klicka bara in till Helena på länken ovanför så förstår ni bättre)

Behöver jag säga att det var sjuuuukt jobbigt!? Svettigt? Oh yes.

Och tiden? Under 20 minuter iallafall, mer än så säger jag inte. Ska definitivt förbättra mig nästa vecka när jag gör det igen!

20120914-130722.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, fredagsfighten, planka, träning, utmaning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fredagsfighten v37

  1. Emma L skriver:

    Hade också velat köra fredagsfighten men får vänta med den. Bra jobbat!

  2. Clara skriver:

    Tufft! 🙂

    Nu har jag precis varit på mitt första träningspass! :vågen: :tumup:

Kommentera

