Dagens träning

20120913-101301.jpg

Då har jag fått tränat lite ändå då. Tänkte ju att jag och lillasystern bara skulle ta en långpromenad på hemvägen, men jag har så svårt att INTE göra lite mer… Så jag tänkte, äh lite styrka har väl ingen dött av. Inte jag heller, denna gången heller.

Tror jag har skrivit om detta passet innan någon gång, men jag skriver upp det igen. Riktigt härligt brännande i benen!

Uppvärmning: 20 minuter ganska långsam promenad till skolan för lämning av storasystern.

Sen tog jag inte tiden på varje bit jag gick, men från att vi gick från skolan tills vi kom hem tog det exakt 90 minuter, inklusive två stopp för styrka.

– PW’ade raskt med ungen nöjd i vagn
– första styrkan på en lekplats
50 knäböj
30 gående utfall
20 knäböj med hopp
30 sidoutfall
50 upphopp
– PW’ade vidare, lite surare unge (som gick att muta glad igen med russin)
– andra styrkan
20 knäböj
30 utfall
40 vadpress
50 sek i jägarställning
100 jumping jacks
50 sek i järgarställning
40 vadpress
30 utfall
20 knäböj
– PW’ade hem igen.

20120913-102312.jpg

Väl hemma igen 90 minuter senare pustade jag ut lite på trappan, men kände att jag kan lika gärna passa på att göra min utmaning: dagens planka. Nästan i mål med den där utmaningen nu ju! 3×60 sek rak planka.

Så tänkte jag, att nu måste jag bara göra en extra grej, for the sake of the blogg – den där benböj-jägarvila-tabatan jag gjorde förra veckan.

20 sek benböj
10 sek jägarvila
x8 = 4 minuters P.A.I.N!

Men… Jag klarade iallafall 9 fler än förra gången!

Trött. Svettig. NÖJD! Nu blir det dusch och sen mysmysmys i soffan!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planka, pw+styrka, utmaning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens träning

  1. Lina skriver:

    Vilket bra pass!! Låter jobbigt och kul! 🙂

  2. beatatjata skriver:

    Du är faktiskt inte riktigt klok.

  3. Emma L skriver:

    Härliga galna du! Jag testade ju tabatan efter mitt tunga benpass men nöjde mig med halva. Alltså 2 minuters pain. Gjorde ont det också. Så du är MYCKET GALNARE! 😉

Kommentera

