Ben/rumpa – check!

Jo, men jag har både ben och rumpa. Det känns.

Körde en gammal favorit-i-repris, ett pass jag fick av Helena när jag hade henne som PT, ihopkombinerat med lite annat.

Jag började med uppvärmning, ett roligt slags uppvärmningspass jag hittade på nätet när jag var alldeles ny i gemet. Man kör 30 sek på varje övning, massa olika spännande saker som benböj, höga hopp, utfall, jumpingjacks, höftlyft, armhävningar, burpees och annat härligt. Ingen vila mellan, bara kör. Det var 20 övningar, alltså 10 minuter.

Efter detta gjorde jag rak planka, 3×60 sekunder.

Så på passet.
Benböj med 12 kilos KB, 3×10 st.
Enbensknäböj med bakre foten på soffkanten, 3×10 st på varje ben.

Stoppade här in en plank-tabata mot boll, där jag växelvis lyfte foten en liiiten bit ovanför golvet.

Så. Nu kommer den riktigt härliga delen av passet. 25 minuter där man kör en cirkel så många varv man hinner. Jag hann tre varv ganska exakt. Hade kanske 10 sekunder tillgodo som jag unnade mig att inte använda. Jag kan såklart inte skriva ut hela passet här eftersom det är Helenas, men om jag säger såhär: 20 djupa benböj med boll bakom ryggen? Utfall, utfall, utfall och ännu mera utfall? Stepups på soffkanten med knät mot bröstet och tillbaks ner i utfall? Sugen, någon?

55 minuter senare än jag genomsvettig och hungrig. Och såååååå nöjd!

Tack tack säger benen!

20120911-220028.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i ben/rumpa, planka. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ben/rumpa – check!

  1. Emma L skriver:

    Låter som ett grymt pass. Min träningsvärk börjar smyga sig på så där lagom i benen sedan gårdagens pass.

    Jag får dina kommentarer. Har granskning på alla bara. Du undrade om de försvann. =)

  2. beatatjata skriver:

    Woho, vilket pass! och på kvällstid… Då ligger jag utslageni soffan, gör inte step up på den 🙂

  3. Lina skriver:

    Effektivt och bra!!

    Precis, kan inte få för mycket av frukt och bär! 🙂

Kommentera

