Söndagstankar

Söndag. Vaknade av mig själv halv åtta, låg kvar och läste och gottade mig i sängen till klockan nio. Ofattbar lyx! Slapp förmiddag med iordningställng efter gårdagen, tv fast det egentligen är ”uteväder” och god lunch. Västerbottenpaj från igår, kesella, räkor och lite kallrökt lax. Mums.

20120909-133449.jpg

Laddar inför kvällens träning. Jag ska prova på CrossFit för första gången. Jag vågar inte annat, alla coola träningsfolk gör ju det, jag måste med göra det. Ska bli så spännande! Rapport kommer givetvis!

Laddar också inför den här veckan som kommer nu. Har redan lite ont i magen, innan veckan ens har börjat, det är så mycket att göra, och så lite tid att göra det på. Mäklare som kommer, stylist som kommer och ska ge oss tips inför fotografering och visning, ridskola, jag jobbar till 17.30 en dag, maken ska på tjänsteresa onsdag till fredagkväll, och på lördag reser jag till Riga. Så målet på lördag är ju visserligen fantastiskt, men jag tänker ju inte vara helt slut när lördagen kommer, det funkar inte.

Jag har avsatt några tillfällen för träning, även om det inte kommer bli så mycket som jag kanske egentligen önskar. Vi har handlat och veckoplanerat middagar. Alla smådetaljer är på plats, men ändå känner jag hur pulsen stiger när jag tänker på allt som måste fixas. Gaaah! Jag skulle vilja vara hemma från jobbet hela veckan, men det lär ju inte gå, med vab förra veckan och två dagars semester nästa vecka.

Fler timmar på dygnet, tack!
Andas. Andas. Andas.

(min utmaning förresten, att vara sockerfri + göra plankor varje dag fram till resan på lördag går HUR.BRA.SOM.HELST! 4e dagen idag!)

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag, lunch, planering, träning, utmaning, vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndagstankar

  1. Trillingnöten skriver:

    Tell me all about crossfit!!!

    • Ja där får du nog fråga någon annan. Det jag var med om idag gav sken av att vara ”ett tufft crossfitpass utomhus” men jag vet inte. Jag hade kunnat hitta på bättre och roligare övningar själv. Men bättre lycka nästa gång.

Kommentera

