Dagens träning

20120909-194626.jpg

Lite crossfit-liknande, bootcampaktigt, lite rough sådär, utomhus med kettlebells och ett stort traktordäck. Började med att springa som uppvärmning.

Så fyra varv av detta:
– djupa benböj med KB 15 st
– svingar 15 st
– enarmsrodd med KB 12 st/sida
– bicepcurls med KB 12 st/sida
– axelpress med KB 12 st/sida
– armbågarna mot traktordäcket och knäindragningar 15 st/st
– boxjump upp på traktordäcket 15 st
– ett varv runt huset (det var ganska långt)

Så var det färdigt. Det var ju jobbigt, såklart, speciellt jämfotahoppen upp på traktordäcket, det var ju ändå knähögt! Men det var liksom oengagerat från ledaren, fanns inte nog med kettlebells (då var vi ändå bra sex stycken!) så jag offrade min 12-kilos till en machokille som inte var så macho trots allt när han inte orkade sin 16-kilos. Dessutom var det egentligen bara tänkt att vi skulle köra tre varv, och så… Ingenting mer!? Nä, kom igen nu, vi kör väl ett varv till tyckte jag. ”Okeeej då” sa ledaren. What??? Det var väl hans jobb att peppa iväg oss en gång till?

Ja ja. Jag är färdigtränad. Det var fjärde träningsdagen på raken. Jag hade sällskap av min allra bästa vän. Jag är nöjd! Mer än nöjd!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bootcamp, crossfit, kettlebells, styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dagens träning

  1. Grymt bra jobbat av! Knäpp instruktör dock… Kräftor och paj och allt såg underbart ut!! Har du recept på pajdegen? Jag samlar massor av recept – använder dem aldrig. Men du vet, plötsligt händer det. Kanske.

Kommentera

