Lördag

Att vakna mellan två varma barn som fortfarande sover – det är en sån enorm lyx i det här huset. Tills innan sommaren sov de aldrig längre än klockan sex, nu är klockan snart sju och de sussar fortfarande. Jag har läst och blivit inspirerad av bloggar och kollat recept och drömt om vilka nya skor och vilka onödiga träningsattiraljer jag ska önska mig när jag fyller år.

Idag är det en hel del som står på schemat innan kvällens roligheter (kräftskiva!!) och en av punkterna kommer vara intervallspringning för min del. Kanske backintervaller, det är jag lite sugen på, vet en perfekt backe jag har lust att ge mig på.

Jag skriver alltid långa listor för att inte glömma något viktigt som måste göras sånna här dagar, men det senaste har listorna fått en ny karaktär. Ni kanske minns förra fredagens lista med dryga timmen avsatt bara för mig? Idag är det springningen som kommer stå på min lista. För barnen står det ”åka till mormorn och sova över”. För maken står det ”äntligen komma hem efter att ha vart utomlands sen i onsdags”. En riktigt bra lördag för alla alltså!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag, intervaller, lyx, planering, spriiiing. Bokmärk permalänken.

Kommentera

