Backintervaller

Jodå, det blev backintervaller för mig! Jag är precis hemkommen och färdigplankad, shit va slut jag är!!!

Först sprang jag som uppvärmning. Det blåste väldigt mycket. Efter 16 minuter var jag framme vid backen jag hade planerat in att springa i. I tanken var den mycket brantare, på riktigt var den längre. Och M.Y.C.K.E.T jobbigare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig.

20120908-141016.jpg

Ända upp till bilen där längst uppe sprang jag. Hade tänkt ”iallafall fem, men kanske jag klarar sex eller sju stycken”. Ganska snabbt upp, långsam jogg ner. Var helt illamående efter femte och sjätte gången, tänkte jag klarar en till, och en till. Och åtta? Då måste jag ju göra tio, för att kunna skryta lite på bloggen!

Räknade med stenar för varje gång jag kom ner igen. 20 min tog intervallerna.

20120908-141301.jpg

Låååångsam jogg/gång/låååångsam jogg hem igen, snabbaste vägen. Det tog 6 minuter.

Så totalt 42 minuters träning. Plus såklart 3×60 sek vanlig rak planka och en plank-tabata mot soffkanten.

Får jag soooova och dö och kräkas nu?

20120908-142536.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i backintervaller, planka, spriiiing, utmaning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Backintervaller

  1. Melanie skriver:

    wow, bra jobbat!!!

  2. Emma L skriver:

    Grymt!!!! Njut nu! Härlig lördag.

  3. Lina skriver:

    Backintervaller är grymma! Bra jobbat!

  4. AnnaViktoria skriver:

    Så sjukt bra jobbat! heja dig!!! =)

Kommentera

