Morgonträning – check!

20120906-100914.jpg

Åh va jag känner mig nöjd! Det blev ett superbra pass på vägen hem från skolan. Lillasystern som egentligen hela sitt nästan-treåriga-liv hatat vagnen satt nöjd och glad och pratade när jag sprang, och åt kex och russin och lekte med pinnar och stenar när jag stannade. Fantastiskt! Och vädret! I. LÖV. IT!

Så här blev passet:

– Uppvärmning ca 20 min promenad till skolan för lämning av storasystern.
– sprang 10 minuter.
– första styrkedelen:
1 min hopprep
1 min knälyft
1 min hälspark
1 min jumpingjacks
10 burpees
– sprang 10 min
– trappan!
5 ggr upp och ner
10 armhävningar
5 ggr upp och ner
10 dips
5 ggr upp och ner
10 armhävningar
5 ggr upp och ner
10 dips
– 10 min spring hem
– vanlig rak planka 3×60 sek
– plank-tabata med vanliga plankan
Helenas fredagsfight-benböj-tabata (förra fredagens alltså)

Trött. Svettig. Nöjd. Brännande ben. Glad unge. Glad mamma. Kan det bli bättre???

Trappan:

20120906-102021.jpg

Måste bara säga det igen och igen, det är så hiiiimla vackert här! Men jag ser ändå fram emot vår nya vackra stad, även den vid havet!

20120906-102140.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, fredagsfighten, planka, spriiiing, styrketräning, trappträning, träning, utmaning, vardag. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Morgonträning – check!

  1. beatatjata skriver:

    GÖTAPETTER!! Vilket pass. Jag blir matt. Och tänker att jag kanske kommer hålla på så om några månader när Helena förändrat mitt liv 😉

  2. sabine075 skriver:

    Vad bra du är!!! Du äger! Ha en toppenfin dag/ kram

  3. Maria S skriver:

    Härligt pass och härliga bilder 🙂 trevlig start å dagen!!!

  4. Emma L skriver:

    Grymt pass och vilken underbar bild på dig, den första. 🙂

Kommentera

