Miniutmaning

Nu har jag kommit på en sak. Jag måste ha en liten utmaning, bara jag mot mig själv. Och den är så skrattretande enkel att det inte kommer vara ens något tvivel om att jag klarar det. Men just nu känner jag mig sådär nere och omotiverad och less, så jag måste bara sätta igång.

Jag ska vara TOTALT SOCKERFRI fram tills jag reser till Riga nästa lördag. Det får bli med start imorgon då, eftersom jag åt lite *hrmhrm* någonting-jag-hittade-i-skåpet förut. Det är alltså bara tio dagar, så det klarar jag ju utan att blinka.

Dessutom har jag slarvat förfärligt mycket med plankan det senaste, så jag ska också GÖRA PLANKAN varje dag fram till jag reser till Riga nästa lördag. Fortfarande alltså bara 10 dagar.

Avlägger givetvis rapport här i bloggen varje dag för att inte kunna smita ifrån det. Resten av livet kommer vara som vanligt med bra kost och mycket träning, men känner att jag bara måste ha en extra liten ”kick”.

Lätt som en plätt.
Någon som är på kanske?
🙂

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i utmaning. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Miniutmaning

  1. Maria S skriver:

    Läser varje dag men är usel på att kommentera. Jag kör plankan varje dag, order från min PT 🙂 så där gör jag dig sällskap. Kör dagens nu!
    Såg att du oxå ska på KB workshop, trevligt att ses då!

  2. mammaspring skriver:

    Jag är med på plankorna!!

  3. beatatjata skriver:

    Nope! Min PT har inte sagt något om dagliga plankor och jag tänker INTE påminna henne… Kör mitt upplägg och satsar på balansen – dvs att få rum med sockret utan att tar över. Det är min utmaning! Men du är grym 🙂 (Och riga låter urhärligt, rapport önskas sen!) Och så slog det mig – vi får boka in någon slags lunch-häng efter kb-workshopen, vi som blivit ett gäng här i cyberspace… Maria, du Sara och din kompis, Betty osv. Ska maila om det när jag hinner!

  4. AnnaViktoria skriver:

    Åh den där utmaningen hänger jag på – vet ju hur galet effektivt det är med plankor, och hur svårt det är att ”komma ihåg dem” alla gånger 😛 En plank-tabata om dagen tills du åker till riga för min del alltså ^^

Kommentera

