Nu ska ni få höra!

Klockan fem minuter i fem stormade jag in på lokalerna där jag skulle hålla till idag. Andan i halsen, det fanns ju för sjutton inga parkeringsplatser i närheten! Men jag fick min startlapp, och en ”goodiebag” (de försökte väl motivera lite extra, haha)

Här är jag redo för första passet, nämligen helt vanlig, traditionell jympa. Väldigt glad och taggad!!

20120903-231746.jpg

Jag tänkte innan att om det är något av de tre passen som jag ska ta det lite lugnare på, så är det just detta första. Men är det någonting jag inte klarar av att göra så är det just att ta de lugnt under ett grymt träningspass! Så svetten rann och kroppen kändes, kan man säga.

Dags att svida om, och fylla på med både proteiner och lite kolhydrater. Ägg och banan i magen och nya kläder på. Redo för skivstångspass!

20120903-232046.jpg

Det var ett tag sedan jag var på skivstång så jag frågade ledaren hur mycket jag skulle lassa på på stången. Äh, lite till klarar du, tyckte han. Så jag la på. Och det kändes! Axlarna och armarna kändes det definitivt mest i! Svettades kopiösa mängder, det gjorde jag aldrig förr i tiden, men nu! Tror det är just styrketräningen som fått mig att börja svettas så. Men det är gött. Och jag kände mig stark!

20120903-232358.jpg

Två tredjedelar gjorda! Kändes hur bra som helst! Drack en proteinshake och knaprade i mig lite riskaka på väg in i spinningsalen. Har inte vart på spinning på säkert *räknaräkna* tio år (!!!) så jag behövde hjälp med inställningar och sånt. Off we went – svettigt med möra ben efteråt, ovant men gött härligt ändå.

Efteråt fick vi DIPLOM!!

20120903-232706.jpg

…och jag och två killar tävlade ut till receptionen för att knipa en av de få platserna till torsdagens likadana pass.

SÅ. HIMLA. NÖJD.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i inspiration, njutning!, pepp, spinning, styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nu ska ni få höra!

  1. Melanie skriver:

    vilken himla rolig grej! grymt bra jobbat!

  2. beatatjata skriver:

    Låter sjukt roligt faktiskt!! Men byta kläder? Det var överkurs :-). Ska kolla om det finns på stora gymmet här i stan och annars föreslå något liknande.

  3. Emma L skriver:

    Hahaha! Vad roligt att läsa. Grym du är. Jag hade legat i en våt fläck efteråt. Hur mycket mat åt du sen? 😉

  4. AnnaViktoria skriver:

    Gud vilken kul ide! en skitrolig superutmaning låter det som. Bra jobbat!

  5. Maria skriver:

    Vilken härlig känsla!! Kul grej att göra .. Man klarar så mycket mer än man tror.
    =)

Kommentera

