Görasketamegasuperbra!

Ibland blir jag bara så jäkla stolt över mig själv! Inte när jag säger jäkla, då måste man lägga pengar i burken, men när jag har tränat så hårt som jag precis gjort just nu. Stolt stolt stolt blir jag då. Över mig själv, över min kropp. Stolt över att jag är stark! Riktigt stark och uthållig!

Nog skryt för idag. Här kommer kalla fakta om vad jag gjorde istället.

Först sprang jag. Jag vet inte hur långt eftersom Endomondo tyckte att den bara skulle räkna tiden och inte sträckan. Men tog iallafall 19 minuter.

Perfeeeekt kväll för springning! Hade det inte vart för att pappan i familjen skulle iväg så hade jag gett mig ut på en långlöptur. Men det får bli en annan dag.

20120829-205352.jpg

Väl hemma igen hade jag redan förberett allt. Tagit fram kettlebellarna, vikterna, bollen, vattnet, pappret med passet jag skulle köra. Bara pang på.

Ett mycket jobbigt och tungt helkroppspass med tre tabatas inbakade i (starjumps, mountainclimber och djup knäböj med upphopp). Supersets med bland annat stående rodd/triceps dips, bröstpress med KB på boll/axelpress med KB, massa armhävningar och annat. Och djup-knäböj-med-upphopp-tabatan var det som avslutade det hela så när jag var färdig grät jag nästan. Av glädje över att passet var över, haha. Kommer antagligen ha svårt att gå imorgon.

20120829-210603.jpg

Nu måste jag försöka varva ner lite och vänta på att benen ska sluta darra, sen är det rätt in i duschen. Jag har luktat godare liksom 🙂

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i inspiration, spriiiing, styrketräning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Görasketamegasuperbra!

  1. beatatjata skriver:

    Ja, du är görasketagrym!! Så himla duktig och stark och envis!! (och en liten reflektion: de få gånger vi har träffats har jag inte alls anat denna sida, då har det ju varit mamma-Sara och mamma-Beata eller påkalas-Sara och påkalas-Beata. Du fattar. Väl… Det är jättekul att lära känna supergrymmatränar-Sara!)

    När du gör starjumps, gör du hopp och direkt ner i köttbulle igen? Testade ju den i somras men fick göra ett nedslag i upphoppet. Alltså köttbulle, hoppa upp och ut med benen, landa i marken och hoppa ihop igen. Som jumping jacks mer, fast ner i köttbulle emellan… Fattar du?!

    • Mer jumpingjacks med köttbulle mellan skulle jag väl säga att det var här med.

      Jag visste väl egentligen inte att jag var sån här, som tränade så galet mycket och älskade det. Men jag älskar att vara den personen, inte bara mamma-Sara och påkalas-Sara 🙂 Och jag är så glad att vi liksom lär känna varandra här, för du är sååååå inspirerande!!! Och grym!

  2. beatatjata skriver:

    Ser faktiskt fullständigt livsfarligt ut att göra ”riktiga” star jumps 🙂

    Och ja, det är verkligen roligt och peppande. Och konstigt – för i bloggarna blir det liksom megasuperfokus på träningen och maten och livet innehåller ju faktiskt fler grejer. jag glömmer av det själv ibland 🙂

Kommentera

