Färdigsprungen!

Transportlöpning – vilken grej! Helt i min smak! Så himla härligt att ladda under dagen, springa hem, duscha och äta middag och sedan var färdigtränad för dagen. Löv löv lööööv it!

Idag kändes det sjukt bra – igen – och jag peppades av att höra tanten i lurarna berätta hur många kilometer jag sprungit, och i vilken tid. 6 kilometer som vanligt. Till onsdag ska jag mäta ut en liten längre bana, tror den vägen kan vara 8 km.

Här är jag efter ca 3,5 kilometer, just starting…

20120827-165601.jpg

Perfekt väder att springa i: sol med en skön, svalkande vind.

20120827-165733.jpg

Såååå nöjd! Kolla kilometertiden! Nästan lite chockad faktiskt.

20120827-165845.jpg

Nu: Dusch! Middag! Klädparty!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i transportlöpning. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Färdigsprungen!

  1. Rikke skriver:

    Utrolig bra!! Og motoverende nok en dag! Snart bærer det av gårde til trening for meg også:) Mål for uka: 4 treningsøkter! Ønsker deg og dine en herlig uke!!!
    -Rikke-

  2. beatatjata skriver:

    Galet sugen på transportlöpning blir jag! Förutom att jag har 4 mil hem då… Men hur gör du med kläder/packning osv? Lämnar på jobbet eller kör löparryggsäck?

    • Ja det är verkligen det bästa jag kommit på på länge! Jag har gjort lite olika, men igår blev jag körd till jobbet och lämnade sedan kvar alla grejer när jag sprang hem. En gång lämnade jag allt på jobbet kvällen innan (när jag skulle springa på morgonen) – men det är klart att det är lättare att genomföra när jag har 6 km till jobbet bara. Du åker väl tåg ibland? Kan du inte vara ombytt och klar när du går från jobbet, hoppa av en station tidigare, och så springa hem? Det beror såklart på om du hämtar på skola/fsk den dagen, jag springer de dagarna jag inte hämtar. Vad tror du, kan du få till det? 🙂

      • beatatjata skriver:

        Jo, kanske. Har bara undvikit att springa på asfalt eftersom jag fått mer ont de gångerna jag gjort det (vilket kanske beror mer på mina skor än underlaget…). Men visst skulle det funka rent teoretiskt! Får klura på det, innan det blir alltför kallt och räligt för dylika aktiviteter!

      • Ja alltså jag tvivlar ju på att jag kommer hålla på hur länge som helst med den där transportspringningen – visst lite kallare och regnigare kan det bli, men inte snö 🙂 Kanske du kan köra en del av vägen ngn ggn och se hur långt det är ca?

Kommentera

