Snark

20120826-072819.jpg

Trots sen kväll igår (för barnen, vi vuxna somnade också klockan tio men det är ju faktiskt ganska tidigt för oss) så vaknade vi tidigt imorse. Igårkväll vrääääkte det ner regn, idag lite blå himmel (iallafall åt det hållet kortet är taget mot) men blåser mycket – vi bestämde oss för att ganska direkt börja färden hemåt igen.

Kommande vecka är alldeles fullpackad med aktiviteter (nästan bara roliga!) så jag måste planera in träningen innan, så den inte blir bortprioriterad. Ett jättebra sätt för mig har vart att planera in alla träningspass redan innan veckan börjar. Jag vill gärna träna fyra ggr/v, så då skriver jag in de fyra tillfällena i en lista, som jag sedan uppdaterar under veckans gång.

Som denna veckan som kommer nu:

Må: cykla till/springa från jobbet
Ti: PW
On: springa hem från jobbet (intervaller)
To: helkroppsstyrkepass hemma
Fr: vilodag
Lö: kortare styrkepass hemma på morgonen.
Sö: ska få prova på min kollegas jympapass som hon kör på ett träningscenter.

Detta vill jag träna denna veckan, blir det så att det inte passar just den dagen jag skrivit här, så möblerar jag om allt eftersom veckan går.

Omständlig förklaring på något ganska enkelt? Ja. Visserligen. Men det funkar!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planering. Bokmärk permalänken.

Kommentera

