YES!!!

Alltså wow. Vilket flow! Vilket springpass! Och jag hade lätt kunnat fortsätta, och DET känns ju underbart!

Matmässigt kändes det också perfekt. Jag får skriva det här, om det skulle vara så att jag glömmer till nästa gång. Jag åt lunch klockan elva, och ett stort mellis strax efter två. Melliset bestod av ett mjukt fröbröd som jag hittade i frysen, med Bregott och makrill i tomatsås (lite drygt en halv burk) på. Några oststavar och en näve sötmandlar. Sen sprang jag iväg vid halv fem, alltså ca 2,5h efter jag ätit.

Det hade tokrregnat hela eftermiddagen, men jag var inställd på att genomföra, så lite duggregn gjorde ingenting.

Började med 15 minuter jogg.
Så gjorde jag 40 gående utfall.
Sprang 4 minuter. 40 utfall. Sprang 4 minuter. 40 utfall. Sprang 4 minuter. 40 utfall. Sprang 4 minuter och tänkte att va sjutton, det får bli 40 utfall till så de blir 200 jämnt. Så sprang jag och var nästan hemma men tog en liten extrasväng bara för att det skulle bli 6 kilometer! Total tid: 48 minuter. (idéen till passet hittade jag i nyaste Fitness Magazin)

Ååååå va härligt det var att springa! Det var så skönt! Och jag kände mig så sjukt fokuserad, även under utfallen. Bra musik i lurarna och positiv energi, ja det var bara ett sånt där toppenpass!

Sen att komma hem till färdig middag och ett dukat bord var ju en bra bonus!

20120822-193928.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i inspiration, intervaller, mellis, spriiiing, transportlöpning, träning, vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till YES!!!

  1. Beatatjata skriver:

    Wow! Vilket pass! 200 utfall OCH springning, jag är imponerad! Har lite att jobba mot helt klart :-). Hoppas det känns gött i benen idag!

  2. Rikke skriver:

    Så utrolig bra!!!! Du er jo knallflink!! Håper jeg kommer dit en eller annen gang i fremtiden;)
    -Rikke-

Kommentera

