Skit alltså!

När jag vaknade imorse kände jag att jag legat alldeles fel på natten, jag hade ont bak i ryggen vid ena skulderbladet. När jag satt i bilen imorse och skrev om kvällens träning tänkte jag att det inte var så farligt.

Men SHIT MajBritt va ont jag haft idag!

Ärligt talat! Ont liksom inuti ryggen, när jag tagit ett djupt andetag har jag nästan skrikit, alltså nu förstår jag inte ens hur jag kunde härda ut på jobbet. Klockan tre kastade jag in handduken och åkte hem. Då mådde jag nästan illa.

Hämtade barnen, hem och satte dem framför tv:n och la mig själv på spikmattan. Lyckades faktiskt slumra till en liten stund. Vi hängde en stund på lekplatsen, åt middag och barnen tog ett bad (jag satt på golvet jämte och tittade på) och nu känns det nog lite bättre.

Ligger på spikmattan nu igen, lilla sover, stora ska läggas om en stund och maken lovade att storhandla på vägen hem. Jag är mycket mer avslappnad, tror det gjorde en del. Men har jag i närheten av så ont imorgon som jag hade idag, så tänker jag stanna hemma från jobbet. En sån dag räcker.

Men vad sjutton är det då? Har ju inte tränat på några dagar, men det är inte heller ”sånt” ont, utan mer ont inuti, och känns lite som jag inte kunnat ta ordentliga andetag.

Konstigt. Jäkligt ont. Sjukt irriterande att inte kunna träna såklart. Men mina kollegor har fått sig många goda skratt idag iallafall, då jag gått ganska böjd hela dagen, plus fått små smärtoanfall vilka måste sett hemskt komiska ut.

Ni, mina kära läsare, vilka ni än är, får äran att se mig live på spikmattan. Wow.

20120821-192232.jpg

Ohlala!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i vila. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skit alltså!

  1. sabine075 skriver:

    Spikmatta är bra mot det mesta, och man somnar nästan direkt! Hoppas det blir bättre med din stackars rygg / kram på dig

Kommentera

