Två nöjda intervallare!

20120818-162936.jpg

Moi och min svägerska – mycket nöjda och väldigt svettiga!

Det blev intervallträning idag. Ut i skogen med oss, off we went, började med joggning typ två kilometer. Så satte jag gymbossen på 30 sekunders intervaller – 30 sekunder spring för livet, 30 sekunders promenadtempo för återhämtning. Efter kanske de tre eller fyra första intervallerna sprang vi 30 sekunder och gick 60 sekunder.

Räknade inte men det blev ändå ganska många intervaller. Sista halvkilometern joggade vi och sen var vi trööööötta! Men i mål!

31 minuter tog det, och hem kom vi till färdig middag och dukat bord. Av någon konstig anledning fick vi sitta vid den ena änden av bordet och eftersvettas och äta, medan resten av familjen satt vid andra änden, haha. Korianderdoftande wok med scampi och ris, jo man tackar, perfekt påfyllning av allt vi behövde efter den turen!

Sa jag att jag är sååååå nöjd? Riktigt härligt!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i intervaller, middag, spriiiing, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Två nöjda intervallare!

  1. Sonja skriver:

    Vad härligt med intervaller!! 🙂 Det är mycket, mycket roligare än att ”bara” springa tycker jag! Jag gillar variation!

    Sv.
    Det är väl härligt att vi alla är så olika! Jag fullkomligen älskar friidrott, både live och på tv.. resten klarar jag mig utan, men visst tittar jag gärna på sport, speciellt om det är en viktig landskamp, OS, VM eller någonting annat av hög klass. Vad jag däremot INTE gillar är motorsport. Det går bara inte… 🙂

    Ha en härlig lördagskväll!

Kommentera

