Kvällens massiva träning!

Nu ska ni få höra!

Jag mådde bättre redan imorse. En jobbig men kortvarig förkylning – det är bara att tacka och ta emot.

Vid ettsnåret var bilen packad, barn hämtade, pappan hemkommen och det var dags att åka till Norge. Med ett stopp på ett systembolag och ett stopp på en mataffär (de vet vad de vill ha de där norrmännen. Inte bara besök av underbara familjen från Sverige utan även vin och fryst kycklingfilé. Varenda gång!!) Här började det bli eftermiddag och barnen somnade gott i bilen, därav den sena läggningen idag.

Jag hade packat träningskläder och vi pratade om det i bilen, att nog hade det vart skönt att få springa redan ikväll, men kanske lite väl asocialt att bara ge sig iväg så där direkt bär vi kommit. MEN! Vi kan inte ha vart där i mer än 1,5 timma eller så när ena svägerskan kom hem och frågade om inte jag ville följa med på en springtur i skogen? En 5 kilometersrunda. Två svägerskor, en syster och jag.

Off we went. Lycklig var mannen som fick stanna hemma med fyra barn (men de två som inte sov var ju våra så det var inte så värst ansträngande). Fem kilometer i lagom, ganska lugn, takt.

10 armhävningar i mitten.
10 armhävningar på slutet.
Bara för att showa lite.
Jo men det kändes bra.

Tills… Svägerskan kommer på den briljanta idéen att vi borde gå bort och köra ett bodypump-pass på hennes träningsställe! Ja! Snabbt i med två kokta ägg och massa vatten och så gick vi.

Bodypump är ju nu-lyfter-vi-tungt-tillsammans-i-en-grupp typ, och det jag skrev om bara häromdagen att jag var sugen på att göra snart. Jag lassade på ganska mycket vikter, det bräääände när vi körde ben, oh my gaaad! Och ja. Jag var allmänt darrig och enormt svettig när vi var färdiga en timma senare. Tur för er läsare att jag inte hade telefonen med mig, så jag kunde inte fota hur svettig jag var efteråt – det slipper ni alltså se nu! 🙂

Bara att traska hem igen – och känna sig sjuuuuukt nöjda! Tjoho! Vilken tränings-comeback!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i armhävningar, spriiiing, styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kvällens massiva träning!

  1. Mäh! Min kommentar kom aldrig med… Sa iaf att det var grymt, så klart. Kortversionen 🙂

Kommentera

