Träningsfunderingar

Ingen har väl vid det här laget missat att jag är sugen på att träna. Denna veckan hade vart så perfekt att transportspringa till jobbet tex. eftersom jag ännu inte har några tider att passa innan och efter jobbet (hämtning/lämning på förskola och skola). Men icke.

Så jag är såklart asasugen på att springa. Och att styrketräna. Och gå på gym (fast jag aldrig gör det). Och gå på något svettigt tungt typ nu-lyfter-vi-vikter-tillsammans-pass (det har jag inte gjort sen början av maj tror jag).

Jag längtar till mitten av september då jag ska åka på en resa tillsammans med några kära tjejkompisar och vi ska spa:a och träna och gå långpromenader och morgonspringa i en spännande, utländsk storstad.

Jag längtar till november då hela familjen (HELA familjen = våran familj, min mamma och båda bröderna med respektive) ska åka på solsemestern tillsammans och vi kommer ha massa bra barnvakter så nära under en hel vecka, så jag och ena brodern och hans sambo bara kommer träna som galningar – på stranden, på gymmet, springa i soluppgången… Ååååh!

Jag tycker egentligen inte om att slösa tiden på att bara längta till någonting som händer om några veckor/nästa månad/i höst, men just idag känns det helt ok, här som jag ligger alldeles stilla och ganska uttråkad på soffan.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planering. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Träningsfunderingar

  1. Du kan få min träning för idag är jag rätt arg på den.
    (Inte på mig för det är så klart inte mitt fel. Alltid någon annans. Förmodligen Barnafaderns, det mesta är hans fel. Det var han som köpte Nutella, till exempel!!)

Kommentera

