Yes!

Det var svettigt och jobbigt att intervallspringa, men shit va nöjd jag kände mig efteråt!!

Så här gjorde jag:

– uppvärmning ca 1 km
– snabb springning 2 minut
– joggade långsamt 1 minut
– snabb springning 2 minuter
– joggade långsamt 1 minut
– sprang inte lika fort, men fortfarande snabbare än jag gör till vardags 2 minuter
– gick 2 minuter
– sprang igen 2 minuter
– gick 2 minuter, kanske tre tillåmed, hjälp va trött jag var
– sprang typ min vanliga joggingfart 2 minuter
– gick 3 kanske 4 minuter, nu var det ändå inte så långt kvar
– sprang ganska snabbt de sista 2 minutrarna.

Alltså skulle jag vilja döpa detta träningspass till: 6×2 minuter snabb springning typ.

Pust och stön och svett och pust igen. Men shit va nöjd jag kände mig sen efter vatten/proteindrink/dusch/rena kläder/två knäcke/in med packning och ungar i bilen/tillbaks till båten.

Yes!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i intervaller. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Yes!

  1. Trillingnöten skriver:

    Tänk vad man kan klämma in på en sån stund!

  2. Maria S skriver:

    Heja!
    Jag sprang oxå intervaller idag. Värmde upp, sen sprang jag fort 800 m och gick 200 m, detta 5 ggr. Jag orkade knappt ta mig hem sen 🙂

  3. Grymt. Springa är något av det värsta jag vet och speciellt intervaller, men ack så nyttiga de är

Kommentera

