Planer för morgonspring

Jag har ganska långt till jobbet. Såpass långt att jag någon gång promenerat och det tagit typ 75 minuter.

Denna veckan passar min mamma barnen på dagarna, så jag har inga tider att passa. I måndags tänkte jag ju springa hem från jobbet men det knas-tok-regnade verkligen. Nu funderar jag på om jag ska springa TILL jobbet imorgon.

Men de två viktiga frågorna jag nu funderar på är:

1) om jag ger mig iväg vid halv åtta, vad och framförallt NÄR måste jag äta innan då?

2) hur ska jag transportera med mig ombyte/handduk/matlådor och dylikt? Kanske jag skulle kunna åka och lämna det på jobbet redan ikväll (när jag ändå ska ut och köra en sväng?)

Hämtad kan jag bli sen på eftermiddagen av min man. Hm, jag får fundera vidare.

(om jag ändå ska ut och köra sen kan jag ju mäta på ett ungefär hur långt det är också. Tänkte gå – springa 5 eller 6 km och så gå om det är längre än så)

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i spriiiing. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Planer för morgonspring

  1. Om du inte har någon käck löparryggsäck är det kanske smart att lämna allt på jobbet ikväll. Ang äta innan, du ville väl inte äta för tätt inpå löpning? Inte jag heller, usch. Jag har lufsat några gånger på morgonen och då bara druckit aminosyror (precis) innan. Funkar för mig. Huruvida det funkar för kroppen har jag ingen aning om! Och har du inte aminosyror kanske en väldigt lätt frukost (smoothie?) en timme innan kan funka?

  2. Fast… jag har ju verkligen ingen koll 😀

    • Men du är ju bäst! Smoothie it is, har till och med massa goa grejer hemma till den! Tack!!! Och ja, en löparrygga får det nog bli om jag ska börja hålla på med sånt här 🙂

Kommentera

