Älskade bootcamp!!

Då har jag ännu en gång vart på min älskade bootcamp-träning. Och idag hade jag alltså sällskap av min kära granne Susanne. Vi parade ihop oss och körde tillsammans såklart, och stenhårt körde vi!!

Dagens stationer var följande, från början till slut:

– hoppa jämfota över 10 hinder, fram och tillbaks.
– fången, den ena håller den andra om midjan och den fasthållna försöker springa
– 10 dips mot bänk/10 upphopp
– boxning med mitsar och handskar
– 10 rygglyft/10 sek plankan
– rodd med hjälp av rep som hänger i toppen av ett fotbollsmål
– tillsammans lyfta ett bord med två bildäck på 10 ggr/10 stepup på trappa
– höftlyft med fötterna mot stor boj
– bära två stora målarhinkar fyllda med sprängsten, fram och tillbaks
– fällkniven, en ligger och en står, den som ligger lyfter och sänker benen medan den som står putter ner fötterna
– kasta bildäck
– springa upp och ner för braaant backe
– står med ryggen mot varandra och sidolängs ger man ett bildäck till varandra
– drar en eu-pall upp för samma braaanta backe
– slänger med två tjocka trossar halva tiden/tricepslyft bakom huvudet med likadana trossar halva tiden (brääänner!)
– vända bildäck, djupa benböj!

Och så 10 armhävningar och 10 situps (jag körde plankan istället) mellan varje station = 160 armhävningar och mååånga plankor!

När detta var över var det dags för slutspurten: idioten fram och tillbaks på fotbollsplanen. 6 ggr: full fart ena vägen, jogga tillbaks. Full fart ena vägen, jogga tillbaks… Och så vidare…

Jag blev trött idag med! Och jäkligt nöjd!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Älskade bootcamp!!

  1. Jeeez… Gör du alla armhävningar på tå? Helt crazy, oavsett. Men ja, kan du så kan jag ;-).

Kommentera

