Intervaller!

Dagen började bra. Vaknade vid sju. Åt lite keso. Lämnade man och barn i båten vid halv åtta och gav mig ut.

Joggade genom stan, på fina gator och mysiga gränder, mina gamla hoods faktiskt (bodde här i stan ett år för längesen). 20 minuter blev det, och då var jag uppe på toppen av Slottsfjellet. Här uppe har jag inte vart på ganska exakt fem år, på vår bröllopsdag då vi faktiskt fotograferades här!

Hittade iallafall en liten väg där jag gjorde upp markeringar för att springa intervaller, lite à la Idioten. Typ 25 meter, 50 meter och 75 meter. Satte klockan på 10 minuter (för att slippa hålla räkningen) och sprang.

20120730-100807.jpg

Snabbt till första, jogg tillbaks. Snabbt till andra, jogg tillbaks. Snabbt till sista, väääldigt långsam jogg tillbaks. Snabbt till första… Åsåvidare åsåvidare tills det gått tio minuter och jag var DÖD!

Schysst utsikt iallafall:

20120730-100948.jpg

Varvade ner med låååångsam jogg i fem minuter, och stannade på ett café som jag kollat in innan, och köpte latte och nybakt (fortfarande varmt!) surdegsbröd som vi åt när jag kom tillbaks till båten.

20120730-101159.jpg

Nu efter proteinshake, kaffe, frukost och en skön dusch är jag sååå redo för en solig dag på havet med kusiner och vänner! Yes!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i båtliv, frukost, intervaller, njutning!, spriiiing, träning, underbara sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Intervaller!

  1. Åh, blir så himla träningssugen när jag läser din blogg – trots att jag precis kommit hem från gymmet :-). Ska springa intervaller på torsdag och då snor jag detta upplägg! Tack för inspo!

Kommentera

