Trappträning

Har kommit över gränsen till Norge, så inläggen kommer vara lite sporadiska nu i några dagar.

Vi är hos en släkting nu, deras sommarstuga har en tillhörande brygga – perfekt för oss! Och från stugan ner till bryggan är trappan from hell.

20120726-201710.jpg

Fast ni får tänka er att runt kröken bakom tallen fortsätter trappan LIKA LÅNGT, och även den delen är lika BRANT. Jobbigt är bara förnamnet.

Körde ett pass jag läste på en träningsblogg någonstans, någon gång. Det heter ”seven i backe”, och går ut på att göra sju reps av varje av sju övningar och sju varv. Mellan varje varv ska man springa upp för en BRANT backe, eller tex. denna trappan.

Jag värmde upp med att springa fem ggr upp och ner för trappan. Sen körde jag:

– burpees
– upphopp
– hoppande utfall
– armhävningar
– grodhopp
– planka med knäindragning
– knäböj

Sju av varje. Upp och ner för trappan. Sju av varje. Upp och ner för trappan. Sju varv….

Nä, jag klarade faktiskt bara fem varv. Har slarvat med både mat och dryck idag, och det har vart VARMT!

Men jag är hemskt nöjd ändå. Nöjd och svettigt. Och fantaaaaastiskt skönt med en dusch efteråt. En riktig dusch inomhus i ett riktigt badrum. Niiiice!

Jo, men gud, vet ni vad jag gjorde innan jag tränade. Jag behövde verkligen något i magen innan jag satte igång, men hade inget bra lättillgängligt, så jag knäckte ett rått ägg i en kopp…. Och drack. Som värsta hårdingen… Eller som värsta äcklet, jag kan inte riktigt bestämma mig.

Min man skrattade lite åt mig men tyckte jag var rätt hård iallafall 🙂

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i trappträning, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Trappträning

  1. Beatatjata skriver:

    Äcklig hårding 😉 . Låter skitjobbigt, jag kommer aldrig våga träna,med dig! Har ett grymt trappass i en tidning men inte någon bra trappa att köra i…

Kommentera

