En av mina svagheter

Ja, förutom nybakat kanelbullar och lösgodis då såklart… Så är en av mina svagheter ett hederligt knäckebröd med Bregott och några skivor skinka, eller såklart allra helst några skivor god ost. Mums!

Jag har i perioder satt som en utmaning för mig själv att inte äta knäckebröd alls, för att inte ”falla dit”. Det går egentligen ganska enkelt, frukost är aldrig några problem, och jag äter lika gärna keso/nötter/frukt eller ägg-och-avocado till mellis. Problemet ligger väl i att jag å ena sidan tänker att det inte är så farligt med ett knäcke hit eller dit – och det ÄR kanske inte så farligt om det inte vore för att det gör mig VäLDiGT sugen på fler, och mer.

Men när jag väl äter knäckebröd, som idag, äter jag det på följande sätt: tre knäcke med Bregott och ganska mycket rökt skinka och en proteindrink till det. Snabbt och enkelt såhär on-the-way med båten och såklart gooooott! Och mycket mättande med proteinet till!

Njuter av att barnen sover och jag och maken kan småprata och köra och planera turen vidare norrut!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag, lunch. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En av mina svagheter

  1. supersara1 skriver:

    Varför inte knäckebröd? Det är ju inte vitt bröd i allafall! Och inte kanelbullar! Fan, till hösten ska jag verkligen ta tag i detta, men kolhydraterna har mig i ett järngrepp!

  2. Trillingnöten skriver:

    Knäckebröd med bregott och ost är riktigt gott, Skönt att höra att man inte är ensam om de här grejerna!

Kommentera

