Dagens crazy plank-styrke-pass

Nu har jag tränat! Med denna utsikten!

20120723-162401.jpg

Det blev först 15 minuters jogg, använde inte RunKeepern, utan kollade bara tiden. Så hittade jag en bra plats där jag tränade styrka. Ett pass som min kompis Tom föreslog för mig en gång, lite sådär på skämt ”testa det om du törs”.

1 min planka
25 burpees
1 min planka
25 starjumps
1 min planka
50 armhävningar
1 min planka
50 knäböj
1 min planka
50 stepups på trappsteg
x2 varv

Alltså: 10 minuter planka. 100 armhävningar, bland annat. Jo man tackar. Inte konstigt det var jobbigt. Min kompis Tom kommer säkert påstå att han brukar göra tre eller fyra eller hundra varv (han är lite skrytig) men jag är sjukt nöjd med min insats.

Från att jag tog första joggsteget till sista stepupsen på trappan tog det exakt 60 minuter. Och med träningsvärk och lite stel från gårdagen, ja jag är jättenöjd!

Nu dusch!

20120723-163102.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i planka, spriiiing, träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens crazy plank-styrke-pass

  1. Det låter hemskt faktiskt! Vet inte om jag skulle våga. Så nu måste jag förmodligen. Skit också…

  2. Trillingnöten skriver:

    Vilken härlig utsikt!! Tänk att träna så där 🙂

  3. supersara1 skriver:

    Du är fan grym!!

  4. Ping: Drömmer om sjukt jobbiga träningspass! | Jag ska bara träna… Bara en liten stund till!

Kommentera

