Bootcamp Dyrön

Då har jag tränat min kära bootcamp idag igen. Dock inte alls samma sak idag. Vi brukar vara ca trettio tjejer som håller på med detta varje gång, och en eller två tjejer som håller i det. Idag var vi sex tappra själar, utan ledare men med en äkta make (min) att hålla tiden och två små ungar (mina) som sprang med vattenflaskor.

Man parar ihop sig två och två, jag var åter igen med fantastiska Petra, och så kör man varje station 2,5 minut. Förutom idag. Idag körde vi varje station 3 minuter! Mellan varje station gör alla 10 armhävningar och 10 situps.

Dessa stationer blev det idag:

– 10 dips mot tre lastpallar/10 upphopp
– 20 sek planka/20 rygglyft
– den ena håller med armarna om den andras midja och den som är fasthållen försöker springa/och tvärt om
– 10 ggr gemensamt lyfta ett bord med två bildäck på/10 stepups mot bänk
– springa åt ena hållet och tillbaks bärandes två stora målarhinkar fyllda med sprängsten
– kasta bildäck
– springa upp och ner för en väldigt brant backe
– stå med ryggen mot varandra och skicka runt ett bildäck till varandra
– tillsammans dra en lastpall uppför samma branta backe
– triceps-lyfta änden av ett tungt rep
– djupa benböj och vända ett däck
– hoppa jämfota över tio små hinder
– kniven (en ligger och tar upp benen, den som står puttar ner benen igen)
– en slags planka där en står i plankan och den andra håller i benen, men släpper det ena och sen det andra

14 stationer blev det ändå, och så tre minuter på varje. Och så 10 armhävningar och 10 situps mellan varje = 140 av varje.

Efter detta idioten-springer vi några ggr tvärs över fotbollsplanen vi håller till på: spurta för allt du är värd ena hållet, jogga tillbaks. Sju vändor blev det idag.

Behöver jag säga att det är jobbigt? Tror ni jag blir trött? Låter det kul?

Det ÄR fantastiskt kul faktiskt. Det är därför vi fortsätter ta båten tillbaks hit om och om och om igen!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bootcamp Dyrön

  1. Trillingnöten skriver:

    Det där lät så himla kul! Vilken bra träning!

  2. Maria skriver:

    Härlig träning, verkar jättekul (och jobbig).
    Jag har cirkelpass hemma i trädgården för mina grannar, 12 stationer x 45sek i 3 varv. Jättekul att umgås så!
    Gillar din blogg..
    =)

  3. tkhl skriver:

    men guuud så skojj, avundsjuk jag blev! 😀

Kommentera

