Stolt!

Jag måste skriva lite om det här med att vara stolt över sig själv. Det är kanske inte riktigt svenskt att vara det, kanske inte så många som vågar vara ordentligt stolta. Över sig själva.

Men är det något jag har lärt mig under den här våren är det hur att jag är så STOLT över mig själv. Över vad jag kan, klarar av och vad jag har lärt mig. Hur hårt jag kan träna. Hur bra jag mår av att inte moffla bullar och polarkakor med smör. Hur härligt det känns i kroppen dagen efter ett hårt pass, hur lycklig jag blir över att klara EN armhävning till.

STOLT över att just jag kan och klarar det!

Idag känner jag mig stolt när jag tittar mig i spegeln. Jag har kanske några kilon kvar till det jag tror är min ”riktiga” vikt, några centimeter kvar runt midjan men jag är ändå STOLT över vad jag presterat, nöjd med mig själv att jag tog kontroll över mitt liv igen, när jag inte mådde bra.

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i bara jag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stolt!

  1. Beatatjata skriver:

    Du ska vara görasketastolt!!

Kommentera

