Grilla nyttigt del 1

Idag har vi haft middagsgäster. Det var våra grannar, som vi äter middag tillsammans med ganska ofta. Vår gemensamma devis är att det ska vara enkelt och gott och något som även barnen gillar. Idag grillsde vi korv med bröd.

Enkelt, check!
Barnen gillar, check!
Gott… Kanske det, men inte så värst nyttigt väl?

Så jag ställde mig och gjorde en stor sallad med avocado, tomater, paprika, gurka, jordgubbar, lök och fetaost. Lite olivolja, balsamico och pressad citron som dressing. Gjorde en örtröra på keso och färska kryddor (som jag glömde i kylen, men den var väldigt god!) och så kunde man äta sin korv med bröd hur man nu ville.

Korv. Sallad. Röra (om den hade stått på bordet och inte kvar i kylen). Loka Päron till. En festmåltid!

Nu ska två trötta barn läggas sen ska jag trääääääna!

Annonser

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i grilla, inspiration, middag, planering, underbara sommar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grilla nyttigt del 1

  1. Trillingnöten skriver:

    Loka päron lät grymt gott!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s