Bootcamp-träning

Igår var det dags för min bootcampträning igen. Det är en fantastisk tjej som heter Ellen som har dragit igång, och håller i det på torsdagar och söndagar. Det är bara för tjejer, och det är sannerligen både tjejer, sånna-som-jag, och tanter.

Såhär är upplägget på ett ungefär:

Vi är ca 30 tjejer och först delas man in två och två. Så är det 15-16 stationer (beroende på hur många som är med) där man kör 2 min och 30 sek på varje station. Mellan varje stationsbyte är det 10 armhävningar och 10 situps innan man går vidare (jag kör armhävningarna på tå, och alternerar situpsen med plankan, eftersom man ju eg inte ska göra situps med delade magmuskler efter förlossning) Det blir iallafall MÅNGA armhävningar!!! 150 igår 🙂

Några av stationerna är:

– spring med två målarburkar fyllda med sprängsten
– kasta bildäck
– jämfotahopp över hinder
– släpa en eu-pall upp för en braaaant backe (skitjobbigt, speciellt när Ellen hoppar på och skriker ”draaaaa!”)
– lyfta ett bord med två bildäck liggandes på
– höftlyft med fötterna mot en stor boj

Ja, ni fattar grejen. Det är JOBBIGT och högt tempo och efter första ggn hade jag som träningsvärk i armarna i flera dagar att jag nästan var handlingsförlamad.

Men framförallt är det sjukt kul! Och jag känner mig så stark! Och det är en fantastisk gemenskap. I löv it!

Om jag kommer mig dit på torsdag ska jag försöka ta lite bilder 🙂

(igår var det liksom inte heller nog med träningen, och sprintintervaller efteråt – jag och några andra tjejer tog även en springtur direkt efteråt. Yes!)

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

