Trappträning

En typisk kväll i Sarans liv. Trött efter jobbet, barnen har äntligen kommit i säng, maken har redan landat i soffan.

Där står jag. Tänker en extra sekund innan jag sätter mig. Ska jag?

Ska jag sätta mig, bli sittandes och plötsligt sova med huvudet mot makens axel och missa slutet på ännu ett avsnitt av någon serie som vi ”följer” (= som maken följer, som jag med största sannolikhet somnar ifrån).

Eller ska jag snöra på mig skorna och bara ta en liiiten promenad. Bara en liten sväng runt kvarteret typ. Jo. Men ja. En liten sväng bara. Rensa tankarna.

Det regnade yttepyttelite, det var sådär somrigt härligt och SKÖNT! Efter bara någon minut tänkte jag att detta kommer knappast bara bli någon ”liten vanlig pw”. Jomenjustdet, den där trappan!

Så!

20 min pw dit.

10 ggr trappa
10 armhävn
5 ggr trappa
10 armhävn
5 ggr trappa
10 armhävn
5 ggr trappa
10 armhävn

20 min pw hem.

Svettig, glad, stark och väldigt nöjd!

20120713-222146.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i pw+styrka, trappträning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

