Premiärade silkestofu…

…and it ain’t happening again!

Alltså. Silkestofu har ju jättebra näringsinnehåll, massor med proteiner! Jag hittade det på hyllan på Ica tillsammans med kokosmjölken och nudlarna.

Så här ser näringsvärdet ut:
100g innehåller:
57 kcal
7,6g protein 53E%
1,8g kolhydrater 13E%
2,1g fett 33E%

Så här ser resultatet ut om man mixar typ hälften med frysta hallon och toppar med torrostade solroskärnor, pumpafrön och torkade tranbär:

20120713-212407.jpg

Så här ser resultatet ut om man mixar med kakao, lite honung, ett krm flingsalt och äter det med naturella cashewnötter och hallon:

20120713-212801.jpg

Tyvärr tycker jag då att det ser väldigt mycket godare ut än vad det smakade. Men smaken är som bekant delad… Någon annan kanske älskar det!? Och som sagt, det såg ju sjukt gott ut!

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i kvällsmat, mellis. Bokmärk permalänken.

Kommentera

