Fredag

Efter att ha legat två nätter i gästhamnen i Fjällbacka var det idag dags att vända söderut igen. Vi behöver ju egentligen inte vara i hemmahamn fören söndagskväll, men jag har fått barnen att hjälpa mig att få igenom att vi bara mååååste till Dyrön igen. Så jag kan vara med mitt härliga gäng där och träna på söndag morgon. Kan inte missa!

Så, upp tidigt, vi kastade loss redan strax innan sju. Körde på ganska snabbt första etappen. In förbi Hamburgsund gjorde jag frukostmackor till alla. Nästa gång det var lugn-körning igen var Sotenkanalen och då blev det kaffe till de vuxna och oj då. Mamman hade visst gömt några hallongrottor längst in i skåpet. Varsågod barnen. 🙂 Körde på till Lysekil – helt fantastiskt med solsken och hav och lyckliga barn och ännu lyckligare föräldrar! Plötsligt somnade båda barnen – de blir så avslappnade i båten, och jag försjönk en stund i min nya bok…. Och plötsligt var vi framme i Ellös där vi hade bestämt oss för att ta natten. Fem timmar tog det!

Ellös utforskades, vi handlade, lekte på en lekplats alldeles vid havet, ungarna och pappan fiskade krabbor medan mamman slängde på sig träningskläder och gav sig ut på en springtur med en efterföljande härlig dusch! Middag – sagor – mera krabbfiske – kvällsmacka till stora barnet och så bums i säng. Båda somnade snabbt!

Vuxen middag/kvällsmat blev räkor! Dyyyra räkor (goda!!!) med tillbehör som avocado, keso, citron, gurka, tomat och lite rökt makrill. Och ljus baguette såklart till den i familjen som äter det! (jag kunde lätt hoppa över med alla de andra goda tillbehören idag!)

20120713-224658.jpg

Fantastisk stig längs med havet som jag sprang på!

20120713-224811.jpg

I min nya roooosa spring-tröja! Det måste vart tack vare den jag idag lyckades springa 30 min utan att stanna! Yeah!

20120713-225027.jpg

Om jag ska bara trana

Trebarnsmamma som älskar att träna: springa intervaller och svinga kettlebells, benböja ute på altanen och svettas massor hemma på vardagsrumsgolvet. 2014 är året jag ska bli av med mina gravidkilon, jag ska springa en mil och jag ska ha det KUL!
Det här inlägget postades i båtliv, spriiiing, träning, vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

